سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای آن که عارفان را با رازگویی طولانی اش، مأنوس ساخت و بر خائفان، لباس دوستی خود پوشاند ! [امام سجّاد علیه السلام]
ستاره دریایی

            

                      

خدای بزرگ می فرماید:

ای فرزند آدم!

ملائکه من شب و روز مواظب تو هستند ،آنچه را می گویی

 و انجام می دهی ،کم یا زیاد، همه را می نویسند.

آسمان بر آنچه از تو دیده شهادت می دهد و زمین

بر آنچه روی آن انجا داده ای گواهی می دهد.   

خورشید و ماه و ستارگان بر آنچه می گویی و عمل می کنی

 شهادت خواهند داد. خود نیز بر قلب و بر اعمال مخفی تو آگاهم   

       

                                    پس از خودت غافل مباش !

 



  • کلمات کلیدی :
  • محمد نوروزی ::: دوشنبه 86/2/31::: ساعت 5:0 عصر

    دوستان عزیز سلام

    از آنجایی که مسأله صهیونیسم در حال حاضر یکی از مهمترین موضوعات عصر ماست، تصمیم گرفتم مجدّداً پیرامون این موضوع که آگاه بودن از آن برای تک تک ما مسلمانان لازم و ضروری است، به طور کامل تر مطالبی را منتقل کنم.

    اندیشه صهیونیسم به فوریت و سرعت زاده نشده، بلکه همانند هر پدیده دیگر، در بستر زمان و بر اثر شکل گیری حوادث گوناگون تولد یافت.

    صهیونیزم، افعی زمان

    «صهیون‏» در زبان عبرى، به معناى پر آفتاب و نیز نام کوهى در جنوب غربى بیت‏المقدس است . کوه صهیون زادگاه و آرامگاه داوود پیامبر صلى الله علیه و آله و جایگاه سلیمان علیه السلام بود .

    گاه این واژه نزد یهودیان به معناى شهر قدس، شهر برگزیده و شهر مقدس آسمانى به کار مى‏رود، ولى در متون دینى یهود، صهیون، اشاره به آرمان و آرزوى ملت ‏یهود براى بازگشت ‏به سرزمین داوود علیه السلام و سلیمان علیه السلام و تجدید دولت‏یهود دارد . به دیگر سخن، صهیون براى یهود، سمبل رهایى از ظلم، تشکیل حکومت مستقل و فرمان‏روایى بر جهان است و از این‏رو، یهودیان خود را فرزندان صهیون مى‏دانند . (2)

    صهیونیسم به جنبشى گفته مى‏شود که خواهان مهاجرت و بازگشت‏ یهودیان به سرزمین فلسطین و تشکیل دولت ‏یهود است . صهیونیسم، همانند شووینیسم (ناسیونالیسم افراطى) است که با خوار شمردن ملت‏ها و نژادهاى دیگر و با غلو در برترى خود، در پى نیل به قدرت سیاسى است . این جنبش در نیمه اول قرن 13 شمسى/نیمه دوم قرن 19 میلادى در اروپا پا به عرصه حیات گذاشت.

    صهیونیسم تنها داراى ابعاد و معانى سیاسى (صهیونیسم سیاسى) نیست، بلکه ابعاد و معانى دیگرى همچون: صهیونیسم کارگرى، فرهنگى، دمکراتیک، رادیکال و توسعه‏طلب را نیز در برمى‏گیرد .

    v   مشهورترین تقسیم صهیونیسم، طبقه‏بندى آن به دو بخش سیاسى و فرهنگى (دینى) است .

     صهیونیسم سیاسى، خواهان بازگشت ‏یهودیان به فلسطین است که با تدوین کتاب «دولت‏ یهود» توسط هرتصل در 1263 ش/1894 م زاده شد .

    اما صهیونیسم فرهنگى، مخالف مهاجرت یهودیان در قرن 14 شمسى/20 میلادى به فلسطین است; زیرا در انتظار انسان رهایى‏بخش (6) در آخر زمان نشسته که یهودیان و تمام آدمیان را به سرزمین ابراهیم و موسى علیهما السلام یا سرزمین نجات بازگرداند . (7)

    v   صهیونیسم به دینى و غیردینى هم تقسیم مى‏گردد .

     صهیونیسم دینى، اندیشه‏اى است که اعتقاد دارد بازگشت ‏به سرزمین موعود، در زمانى که پروردگار مشخص نموده و به شیوه‏اى ‏که او تعیین مى‏کند، انجام خواهد شد و این کار به دست ‏بشر انجام‏پذیر نیست .

     پیروان این اندیشه، گروهى یهودى (صهیونیسم) و شمارى عیسوى (صهیونیسم مسیحى) (8) هستند .

    در مقابل، در صهیونیسم غیردینى و غیریهودى، کسانى جاى دارند که با تکیه بر استدلال‏هاى تاریخى، سیاسى و علمى به اسکان یهودیان در فلسطین مشروعیت مى‏بخشند . این همان صهیونیسم لائیک (غیردینى) است که تنها مفاهیم سیاسى خویش را به زبان دین بیان مى‏کند . بنابراین، صهیونیسم همواره به معناى یهودیت نیست، بلکه گاه به مفهوم حرکتى براى غیر یهودى کردن یهودیت نیز، به کار مى‏رود . (9)

    v   یهودستیزى (10)

    صهیونیست‏ها مدعى‏اند که صهیونیسم، پاسخى به یهود آزارى است . به عقیده آن‏ها، دولت‏ها و ملت‏ها به بیمارى علاج‏ناپذیر یهودستیزى دچار شده‏اند . بنابراین، یهودیان را، در هر کجا باشند، عنصر بیگانه به حساب مى‏آورند و آنان را در آشکار و پنهان آزار مى‏دهند . حیم وایزمن (11) (متوفى 1331 ش/1952 م) در این‏باره مى‏گوید: «ضدیت ‏با یهود، میکروبى است [که] هر غیریهودى هر کجا . . . باشد و هرچند که خود منکر باشد، بدان آلوده است .» به بیان دیگر، آنان‏یهودستیزى را بلایى ازلى و ابدى مى‏دانند، که تنها در پناه یک دولت‏یهودى مى‏توان از آن رهایى یافت . (12)

    صهیونیست‏ها، به نمونه‏هایى بسیار از یهودآزارى در طول تاریخ اشاره مى‏کنند . از نظر آنان، یهود آزارى با شکست دولت‏یهودى اسرائیل و جهودا (یهودا) (13) ، به ترتیب در 721 و 586 ق . م توسط آشوریان و بابلیان آغاز، و در نتیجه با پراکنده شدن یهودیان به نقاط دیگر جهان ادامه یافت و به تدریج، روند روبه رشدى به خود گرفت، به گونه‏اى که نقطه اوج آن در آلمان هیتلرى به چشم مى‏خورد . در این دوره طولانى، یهودیان در امپراتورى روم، کشور لهستان، روسیه تزارى و . . . بارها سرکوب و شکنجه شدند و تنها در سال 770 ش/1391 م . هفتاد هزار یهودى به دلیل نپذیرفتن دین مسیح علیه السلام در اسپانیا جان خود را از دست دادند . افزون بر آن، یهودیان همواره از حق مالکیت در برخى از مناطق جهان، و نیز اشتغال در برخى حرفه‏ها محروم بوده و اغلب در «گتو» ها (14) به سر برده‏اند . (15)

    البته این ادعاهاى صهیونیسم، به هیچ وجه قابل اثبات نیست;

     زیرا اولا، برخى از نمونه‏هاى تاریخى یهودآزارى، مانند آنچه صهیونیست‏ها درباره یهودسوزى در آلمان مطرح مى‏کنند، بیش از حد بزرگ شده‏اند . صهیونیست‏ها در این مورد، با سلطه‏اى که بر ابزارهاى تبلیغى جهان و به کارگیرى آن دارند، به مظلوم‏نمایى پرداخته‏اند . ثانیا، برخى قصه‏هاى یهودآزارى، ساخته و پرداخته یهودیان و صهیونیست‏هاست، با این هدف که به روند مهاجرت یهودیان به فلسطین و تاسیس یک دولت‏یهودى شتاب بخشند .

    دیوید بن گوریون (16) (متوفى 1352 ش/1972 م) اعتراف مى‏کند: «اگر قدرت داشتم عده‏اى یهودى را به کشورهاى مختلف مى‏فرستادم تا یهودآزارى را تعمداً به وجود آورند .» (17)

    v    شواهد دیگرى بر نادرستى ادعاهاى صهیونیسم در این‏باره وجود دارد، از جمله:

    1 . مهاجرت و پراکندگى یهودیان، اغلب به دلخواه آنان و با هدف اقتصادى به سوى پر رونق‏ترین سرزمین‏ها صورت گرفت .

    2 . یهودیان همواره در پهنه‏اى گسترده از خاک امپراتورى عثمانى، در صلح و آرامش مى‏زیسته‏اند .

    3 . یهودیان در بریتانیا، فرانسه و آلمان قرون وسطى، تحت آزار نبوده‏اند و حتى پس از عصرنوزایى، وضع اجتماعى آنان بهبود یافت .

    4 . رنج و دردى که میلیون‏ها برده آفریقایى سیاه پوست، در انتقال و اسکان اجبارى به غرب متحمل شده‏اند، بیش از رنج و دردى است که بر یهودیان وارد آمده است . جالب این‏که، صاحبان برخى از کشتى‏هاى حامل بردگان، سوداگران و بانک‏داران یهودى بوده‏اند .

    5 . وقوع یهودآزارى را در حد پایینى مى‏توان پذیرفت که آن هم به ویژگى‏هاى فردى و اجتماعى یهودیان، مانند جمع‏گریزى و اشتغال در مشاغل غیرمولد، چون رباخوارى باز مى‏گردد (18) و نیز ریشه در منازعه دائمى کلیسا و کنیسه دارد . به هر روى، نقش یهودآزارى ساختگى در تولد صهیونیسم آنچنان بزرگ بود که هرتصل آن را موهبت الهى نامید . اگر صهیونیسم محصول یهودآزارى است، پس چرا صهیونیسم به نوعى یهود آزارى از طریق تبعیض بین یهودیان سفاردى و اشکنازى (19) مبدل شده است; سؤالى که صهیونیست همچنان آن را بى‏پاسخ گذاشته‏اند . (20)  

    (ادامه دارد ... )

    پى‏نوشت‏ها:

  • کلمات کلیدی :
  • محمد نوروزی ::: دوشنبه 86/2/24::: ساعت 11:25 صبح

    سلام
    من دوباره اومدم
    به اطلاع همه عزیزان و دوستانی که به این بنده حقیر لطف دارن میرسونم که مطابق خیلی از وبلاگهای بچه های دانشجو، وبلاگ من هم تا 15 تیر ماه تعطیل میشه و من دیگه تو وبلاگم حضور ندارم.
    البته این وبلاگ به وسیله یکسری مطالبی که از قبل براش آماده کردم و به صورت خودکار در تاریخهای معینی آپدیت میشه. برای ترویج فرهنگ «خود تبریکی» در راستای ابتکار عمل و حرکت قشنگ معلم عزیزمون، «آقای مقامی» روز 5 خرداد رو به خودم تبریک میگم، تو این روز لطف کنید و به وبلاگم سر بزنید(البته با کادو بیاین بهتره!).

  • کلمات کلیدی :
  • محمد نوروزی ::: یکشنبه 86/2/23::: ساعت 5:43 عصر

    میدونی فرق تو با کفش چیه؟کفش لنگه داره ولی تو لنگه نداری دوای همه دردها نیکی است ، به شرط آنکه ندانند شما    نیکید  وگرنه  نخواهند گذاشت نیک بمانید    گذشته کتابی است که باید بارها خواند واز ان تجربه امو خت    اینده کتابی است که اکنون توسط تو نوشته می شو دبکو ش تا   انچه را می نگاری بعد ازخواندنش لذت ببری..  مغزهای بزرگ درباره ایده ها فکر می کننمغزهای متوسط درباره حوادثمغزهای کوچک درباره مردم  اگه کسی رو دوست داری نه براش ستاره باش نه آفتاب چون هردوشون مهمون زود گذرند. پس براش آسمون باش که همیشه بالای سرش باشی   لرزش صدات ، برق نگات ، تپش قلبت ، نفس های تند و عرقی که   روی پیشونیت نشسته همه گویای یه چیز هستن : تیروئیدت   پرکاره . برو دکتر  گفته بودم که اگر بوسه دهی توبه کنم که دگر باره از این گونه خطاها نکنم بوسه دادی وچو برخواست    لبم از لب تو توبه کردم که دگر توبه بی جا نکنم  زمان! به من آموخت که دست دادن معنی رفاقت نیست.... بوسیدن      قول ماندن نیست..... و عشق     ورزیدن ضمانت تنها نشدن نیستزندگی کتابی است پرماجرا ، هیچگاه آنرا به خاطر یک ورقش دور مینداز قیمت میوه در میادین تره بار به شدت افزایش یافت. قدر خودتو بدون هلوبه دوچیزعشق می ورزم:یکی تو ودیگری وجودتو. به دوچیز اعتقاددارم:یکی خدا ودیگری تو من دراین دنیا دوچیزمیخواهم:یکی تو ودیگری خوشبختی تو. من این دنیا رابرای دوچیزمیخواهم:یکی تو ودیگری برای با تو موندن تا همیشهمی دونی آماره ازدواج در چه حیونی بیشتر است ؟ تو حلزون چون هم خونه دارههم ماشینبه یه نفر میگن تو چیکاره ای میگه من دوتا شغل دارم از صبح تا ظهر که بیکارم بعد از ظهر هم دنبال کار میگردمتصور کنید بانکی دارید که در آن هر روز صبح 86400 تومان به حساب شما واریز می شود و تا آخرشب فرصت دارید تا همه پولها را خرج کنید چون آخر وقت حساب خود به خود خالی می شود! دراین وقت شما چه خواهید کرد؟! البته که سعی میکنید تا آخرین ریال را خرج کنید! هر کدام از ما یک چنین بانکی داریم، بانک زمان. هرروز صبح در بانک زمان شما 86400 ثانیه اعتبار ریخته می شود و آخر شب این اعتبار به پایان می رسد. هیچ برگشتی نیست و هیچ مقداری از این زمان به فردا اضافه نمی شود زندگی مثل دوچرخه سواری است . مادامی که رکاب بزنی زمین نمی خوریعشق مثله ساعت شنی یه همزمان که قلبت رو پرمیکنه مغزت رو خالی میکنه مگسه اضافه وزن داشته، زنش بهش میگه: عزیزم، یه مدت مدفوع زیادی نخور تا دوباره بیای روی فرم! رفاقت قصه تلخی است که از نامش گریزانمبالاترین امتیاز جوانی، مستی و بی‌خبری است. (آندره ژید) جایگاه ما در هیچ سرزمینی نیست، جایگاه ما حتی در کره زمین هم نیست، منزل حقیقی ما قلب کسانی است که دوستشان داریم و دوستمان دارند

  • کلمات کلیدی :
  • محمد نوروزی ::: سه شنبه 86/2/11::: ساعت 10:38 عصر

    اگر دورم ز دیدارت دلیل بی وفایی نیست

                                              وفا آن است که نامت را بر زبان دارم

     

     

     

     

     

    من گم شدم!!



  • کلمات کلیدی :
  • محمد نوروزی ::: یکشنبه 86/2/2::: ساعت 7:32 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 23
    بازدید دیروز: 36
    کل بازدید :580468

    >> درباره خودم <<
    ستاره دریایی
    مدیر وبلاگ : محمد نوروزی[155]
    نویسندگان وبلاگ :
    چلچله[35]

    به سراغ من اگر می آیید/ نرم و آهسته بیایید/ که مبادا ترک بردارد/ چینی نازک تنهایی من/ من 23 سال دارم و توی دانشگاه آزاد لاهیجان در حال تحصیل در رشته نرم افزار هستم . توی این وبلاگ مطالبی گلچین شده از وبلاگهای دیگه قرار داده میشه و همچنین حرفهای دلتنگیم رو بعضی وقتها اینجا میذارم

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ستاره دریایی

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<







    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<