سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندکى که با آن بپایى به از بسیارى که از آن دلگیر آیى . [نهج البلاغه]
ستاره دریایی

به نام خدا
پاداش الهی
امام حسن عسگری علیه السلام از پدرش از پدرانش از امیرالمومنین علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرده که خداوند متعال فرمود :
من سوره ی فاتحه الکتاب را میان خود و بندگانم تقسیم کرده ام که نصفش مال من است و نصفش مال بندگانم و هرچه که بنده ام از من سئوال کند اجابت می نمایم . وقتی که بنده ای بگوید ((بسم الله الرحمن الرحیم )) خداوند متعال می فر ماید : بنده ام مرا ستایش کرد و می داند نعمتهایی که دارد از من است و بلا هایی که هست از ناحیه من می باشد که اگر از او بردارم درباره ی او احسان کرده ام.

شما ملائکه ها را شاهد می گیرم که من نعمتهای آخرت را هم به نعمتهای دنیای بنده ام اضافه می کنم و از او بلا ها را دفع می کنم همان طوری که بلا های آخرت را از او دفع کردم . وقتی که بنده ای می خواند : ((الرحمن الرحیم )) خداوند می فرماید : به بخشنده و مهربان بودن من شهادت داد . من هم شما را شاهد می گیرم که رحمت خود را دربارهی اوزیادتر کنم و از عطاهای خود به وی ببخشم .
وقتی بنده بگوید : (( مالک یوم الدین )) خداوند متعال می فرماید : شما را شاهد می گیرم . چون او اعتراف به این کرد که من صاحب روز پاداش هستم . من هم در آن روز حساب اورا آسانتر می کنم . حسنات وی را قبول می کنم و از گناهانش می گذرم .
و وقتی که بنده در نماز می گوید : ((ایاک نعبد )) خداوند می فرماید: بنده ام راست گفت مرا عبادت می کند. شما را شاهد می گیرم که برای عبادت این بنده ام چنان ثوابی بدهم که مخالفین عبادت او به آن ثواب غبطه بخورند.
و وقتی که بنده می گوید : (0 وایاک نستعین ))خداوند می فرماید : این بنده از من یاری خواست و به من پناه آورد . شمار ا شاهد می گیرم که در کارهایش به وی یاری دهم و در سختیها او را حمایت کنم و روز قیامت هم دست او را بگیرم و داخل بهشت نمایم .
وقتی میگوید : (( اهدنا الصراط المستقیم ...)) خداوند می فرماید : این صراط مستقیم برای بنده ی من است . آنچه را که از من خواست به وی می دهم و او را از هرچه که می ترسید امان دادم .



  • کلمات کلیدی : حدیث
  • محمد نوروزی ::: چهارشنبه 87/11/30::: ساعت 8:25 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 13
    بازدید دیروز: 45
    کل بازدید :580668

    >> درباره خودم <<
    ستاره دریایی
    مدیر وبلاگ : محمد نوروزی[155]
    نویسندگان وبلاگ :
    چلچله[35]

    به سراغ من اگر می آیید/ نرم و آهسته بیایید/ که مبادا ترک بردارد/ چینی نازک تنهایی من/ من 23 سال دارم و توی دانشگاه آزاد لاهیجان در حال تحصیل در رشته نرم افزار هستم . توی این وبلاگ مطالبی گلچین شده از وبلاگهای دیگه قرار داده میشه و همچنین حرفهای دلتنگیم رو بعضی وقتها اینجا میذارم

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    ستاره دریایی

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<







    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<